25 juli 2010 Djuna's eerste echte werkdag bij woning 2

Vandaag was ik ingedeeld bij een woning waar ik normaal niet werk met een vaste collega. Ik besloot eens te proberen hoe het voor Djuna en de bewoners van deze woning is, als ze er de hele ochtend loopt.
Mijn uitgangspunt is, dat Djuna moet zijn waar ik ben, zodat ik constant toezicht kan houden op de wisselende situaties in de woning. Vanaf het begin van de werkdag is ze me keurig gevolgd, heeft keurig gewacht en zelfs net als Flóki liggen slapen terwijl ze op me wachtte. Tussendoor is ze even uit geweest, want 5 uur is best lang. Vanaf het begin maakte ze contact met de bewoners. Fijn om te zien dat ze de bewoners rustig benadert en er uit zichzelf ook op haar gemak naast gaat zitten, zodat de mensen gelegenheid krijgen om haar te aaien (en af en toe wat toe te stoppen😉. De "stage" training heeft zijn vruchten afgeworpen. Ze doet het goed. Tijdens het eten kreeg Djuna een kluif als beloning en als ze lang moest wachten ook. Dit werkt perfect. Ze is erg geduldig op momenten dat dit van haar wordt verwacht en ze blijft dan keurig liggen zoals het hoort. Djuna genoot van de aandacht van de bewoners, familieleden en personeel en de bewoners genoten van haar aanwezigheid. Voor mij een hele positieve ervaring. Voorlopig doen we weer even rustig aan en pakken we weer halve uurtjes "stage" op bij de verschillende woningen.
25 juli 2010 Djunas eerste werkdagSAM_0413 25 juli 2010 Djunas eerste werkdagSAM_0396
25 juli 2010 Djunas eerste werkdagSAM_0405 25 juli 2010 Djunas eerste werkdagSAM_0400
25 juli 2010 Djunas eerste werkdagSAM_0398 25 juli 2010 Djunas eerste werkdagSAM_0409 25 juli 2010 Djunas eerste

werkdagSAM_0412
Angelique, leuk dat je er was, Djuna vond het gezellig! We hopen dat je nog een keer komt helpen werken! Dankjewel voor je hulp.

Kristin du kannst stolz sein auf Djuna, die macht die Arbeit wirklich gut! Heute hat sie zum ersten Mal als Probe, richtig gearbeitet von 7.00 am Morgen bis 12.00 am Mittag. Sie macht die Arbeit total entspannt, liebt jeder en alle lieben Djuna😉. Besser geht es nicht. Sie ist nicht müde weil sie auch ihre Ruhe nimmt, sie schläft wenn sie warten muss und ist aktiv wenn sie darf. Jeder der hereinkommt ist erstaunt wie ruhig und schön sie sich benimmt in ihrem Alter, ich erkläre dann sie weiss jetzt schon Unterschied zwischen Arbeit und Freizeit. Sie fühlt wie sie sich benehmen soll zwischen unseren Menschen und macht das immer sehr entspannt und total ohne Probleme. 

Leave a Reply

