28 januari 2010

‘s Morgens komt Henk terug van zijn nachtdienst. Hij maakt de deur open, wil mijn auto verplaatsen en dan gaat er binnen in een bench een sirene af😉. Ik kom snel mijn bed uit, want het is begrijpelijk dat ze aangeeft dat ze eruit wil. Ik zet haar buiten en ze plast direct. De bench is droog! Keurig gedaan. Ze speelt een poosje buiten. Ik fluit als haar eten klaar is en ze komt direct aangehuppeld. Kristin heeft de pups geleerd dat fluiten "een leckerli" betekent. En aangezien dit ondeugende pupje dat nog niet vergeten is, werkt dat prima. Ze eet goed. Na het eten even rust en dan mag ze met Singha en Flóki mee naar de wei om de paarden te verzorgen. De honden spelen dan in de wei naast de paarden, die afgezet is met kastanjehekken. Ze kunnen dan niet tussen de paarden lopen…… als…… ze iets groter zijn dan Djuna, die een plekje gevonden heeft en zich tussen het hek doorwurmt naar de paarden. Dit vind ik niet goed, dus ze wordt teruggezet en Imara houdt toezicht. Grappig om te zien hoe ze zich probeert aan te passen aan het gedrag van de andere 2. Ik kan daar echt van genieten.
Bij de wei krijgen we even "kraambezoek". Djuna vindt die aandacht allemaal prachtig, ze leeft zich heerlijk uit in de wei. De kennismaking met de paarden verloopt ook rustig. Ik houd haar op mijn arm en ze ligt neus aan neus met alle 4 de paarden. Ze laat het over zich komen en is niet bang.
Als de paarden verzorgd zijn vertrekken we naar mijn ouders, Imara gaat werken. Djuna gedraagt zich bij het vertrekje voorbeeldig en nestelt zich tijdens de koffie onder mijn stoel. Na de koffie is tijd voor een tukje voor Djuna, die daar overigens anders overdenkt, ze leeft zich eerst thuis nog even uit met een piepkip. Dan stop ik haar in de bench en slaapt ze een uur of 2. De rest van de dag doen we rustig aan. Ze oefent dan hoe het is om "schoothond" te zijn😉.

Leave a Reply

